Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Andai Itu TakdirNya..( A book )



Assalamualaikum semua.
       Sorry la semenjak dua menjak nie Shamine xupdate blog.Shamine busy sangat sebab dah nak start sekolah dah. :( .Shamine ada baca satu buku nie tajuknya is"Andai Itu TakdirNya".Novelis yang tulis buku adalah Siti Rosmizah.Sedikit sebanyak tentang buku itu :-

Perkahwinan yang tidak terduga antara Aleya dan Syed Aizril membuatkan Aleya hidup terseksa. Dia dibuang keluarga. Pasrahkah dia?



"Jangan salah faham Puan Sri. Kemaafan yang diberi tidak akan sama sekali menjadikan saya lupa pada kedudukan diri saya ini. Saya tak boleh membuang pangkat itu ke tepi hanya kerana kesalahan yang pernah dibuat pada saya."
"Saya telah menjadi balu sebelum masanya dan anak-anak saya juga telah menjadi anak yatim sebelum masanya. Sembilan bulan saya mengandung mereka tanpa suami di sisi. Saya pekakkan telinga mendengar cemuhan masyarakat sekeliling."
Andai itu tadir-Nya, dia akan menempuhinya dengan tabah dan sabar. Apa yang penting sekarang adalah kebahagiaan anaknya, Dania. Sekurang-kurangnya, bila Aleya menutup mata, kehidupan Dania akan terbela.
"Selama aku meniti liku-liku kehidupan yang penuh dengan onak dan duri ini. aku tidak pernah pasrah dalam hidupku. Andai itu takdik-Nya sebelum menggapai bahagia aku redha. Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu untuk bertahan lagi, hatiku lebih keras dari kerikil."
Characters in the novel adalah:-
Nur Aleya Binti Idris ---Seorang anak,isteri dan ibu yang baik.Hidup dia mula merana apabila terpaksa berkahwin dengan seorang lelaki bernama Syed Aizril akibat perbuatan Faizal iaitu kawan karib kepada Syed Aizril.

Syed Adam Aizril Bin Syed Abbas---Seorang lelaki yang telah menyukai Aleya tetapi sebab ego dia yang tinggi dia buang perasan itu jauh-jauh sehinggalah dia sedar betapa pentingnya Aleya dalam hidup dia.

Itu just all sedikit sebanyak I can tell you guys about this book.If korang semua nak tahu lebih lanjut you guys can buy it at Popular in Malaysia or maybe some at MPH(I'm not sure).this is the book's cover.


I read this book and I cried because the book's story touches my heart.Sedih baca kerana Aleya telah menderita begitu banyak sekali tetapi akhirnya Allah telah beri dia kasih sayang seorang suami bernama Syed Aizril..

K guys bye.Assalamualaikum. =)