Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Tips-Tips Diet!



Assalamualaikum!
       Okay hari nie Shamine nak kongsi sikit tips-tips diet untuk sesiapa yang nak kurus.Shamine buat bende nie pun sebab xde kerje nak buat.Shamine dah xperlu diet cume nak jadi gemuk je.Shamine walaupun hampir 14(2012)yang kini 13(2011) ada azam nak jadi gemuk tapi masih sampai sekarang Allah tak mengizinkan Shamine berisi sedikit.Takpe la besar nanti badan besar jugak kan?Okay-okay Shamine akan bagi sedikit tips:-

  1. Kene makan banyak sayur-sayuran and buah-buahan setiap kali selepas makan.Kalau boleh makan semua jenis buah dan semua jenis sayur.
  2. Kurangkan pengambilan makanan yang berkolestrol tinggi.Kalau tak nanti tubuh kita berpenyakit seperti kolestrol tinggi etc.
  3. Kurangkan pengambilan snek tengah malam sebelum tidur dan perbanyakkan minum susu sebelum tidur.
  4. Makanlah bijiran oat,roti :- 

                                              

                                              

                                              
Oatmeal bagus untuk jantung dan hati anda.Shamine selalu makan 'Quaker Oat' setiap pagi.Shamine selalu makan dengan 'Milo'.Tapi abang Shamine suka makan dengan susu.Kalau boleh letak buah-buahan dalam oat anda sambil makan dengan susu.
Itu dikira 3 in 1 diet.Ada susu oatmeal dan juga buah-buahan.Dah save cost nak makan sebab breakfast dah lengkap ada semua benda.

K la Shamine xnak cerita panjang-panjang kat post nie.Kalau berkesempatan nanti Shamine bagi lagi tips-tips kesihatan yang boleh membantu korang semua.

Bye,Assalamualaikum.Jumpa lagi... =)