Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Cuak Cicak Dowh..

                                    
Assalamualaikum and hye guys.
    What are you guys up to today??*Busybodynumberone..Minggu nie and minggu depan aku nak jadi budak nerd boleh??Sebab minggu depan exam so kena lah study hard and smart..Aku cuak gila dowh sebab aku tahu aku tak setanding ngan kawan aku yang pandai-pandai tuh..Aku just orang biasa jerr taklebih dari itu.FYI aku hanya makhluk ALLAH yang tidak sempurna dan tidak akan jadi sempurna.Ada pahamm kichi??To-Do List aku penuh dengan belajar jer tapi macam lah aku belajar sangat..But I want a better grades for the exam..
Tuh first thing yang aku cuak dowh tapi still ada satu lagi yang aku cuak sangat.It's the SINGING COMPETITION sempena bulan panitia English kat sekolah aku.Aku saja nak try masuk and nyanyi with kawan aku tapi taktau nak pilih lagu apa dowh..Dah lah suara aku xsodapp kalau sodapp tuh takpe gak..Aku masuk pon just for fun jer....Wakaka.. I loikke singing but I don't have a great voice..kau adoo?kalau ada pon cam kesah pulak..
Aku rase semenjak dua menjak nie post aku semua kontot-kontot kan..Perasan tak..?Aku buat pendek-pendek pon sebab tak ada idea.Sapa ada idea tolong bagi kat aku buleh??Nak pinjamm story buleh??Kalau tak boleh tak pe lah tak nak kawan..Aitt baru sikit nak merajukk beruk dah Cik Shamine oi...!

40 Hadis Imam Nawawi...Yang ke tiga puluh tujuh 37:
Dari Ibn Abbas r.a dari Rasulullah SAW yang meriwayatkan hadis ini daripada Tuhannya Tabaraka Wa Ta’ala, katanya : ” Sesungguhnya Allah telah menetapkan yang baik dan yang jahat, dan telah menerangkan keduanya itu. Maka barangsiapa yang bercita kepada kebaikan, kemudian ia tidak mengerjakannya – Allah akan mencatit disisinya satu hasanah yang sempurna. Dan jika ia melaksanakan, nescaya Allah akan mencatitkan di sisi-Nya sepuluh hasanah hingga tujuh ratus kali lipat ganda dan hingga sampai beberapa kali ganda banyaknya. Dan jika ia bercita-cita mengerjakan sesuatu kejahatan kemudian tidak dilakukannya, Allah akan mencatitkan di sisi-Nya satu hasanah yang sempurna. Jika ia meneruskan cita-citanya yang jahat itu dan melakukannya, Allah akan mencatitkan baginya satu kejahatan sahaja. ~ Riwayat Bukhari dan Muslim dalam kitab sahih keduanya.
K guys bye-bye.

Bye,Assalamualaikum. =)
                                                                                                                                       Minah Kidal Sesat,
                                                                                                                                              ShamineHanis.