Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Happy Birthday To Youu...!

                                                    
Assalamualaikum.!#Ehem Ehem.kauorang tak rindu aku ae?Takapelah kalau tak rindu.Shamine pun takrindu kauorang sebab aku tak kenal depa semua nie sapa.Post yang pasal aku gi holidays tuh taksiap lagi.Sebab-sebabnya:--
  • Ade gambar yang aku taksempat nak upload lagi
  • Second of all,aku saja jer nak biar lama-lama baru suprise gitu..
  • Lastly idea aku banyak tapi terlampau banyak.Nak tapis dulu pakai penapis masak maggie tuh dulu..
K foinne. :P aku tahu aku takpandai buat lawak macam AniqahZulkifli kesayangan kauorang tuh kan.!
OkayOkay dari aku duk merajuk dengan kauorang sampai mati pun takde sape nak pujuk kan.!Baik aku sambung cerita pasal Birthday Sapa Larh Kan..! Actually semalam 19/03/2012 adalah ulangtahun kelahiran Nabila Liyana Binti Mohamad Johari Bin taktau.Eh Eh jap..tarikh 19 tuh sama lah cam kita punya tapi bulan jer yang berbeza..Birthday Shamine is SECRET.Takbuleh bagitau sesiapa kecuali orang yang rapat jer.Kalau naktau tanya si Aniqah lagi pun bukan kauorang nak bagi gift ker ape kan or wish Happy Birthday Shamine Hanis Binti Suffian Hafiz Tan ponn.Baik takpayah tahu kan..Okayy back to the topic again.Today as you can see at the top of my post.I told you about my lovely friend's birthday rite!?#Okay tak okay tak English aku?Hehe nak bangga kejap.. -..-' *Muntahdarah pulak lepas nieyh..o.O.
   Pukul 6 lebih macam tuh aku bangun and siap-siap untuk tunggu Aniqah datang.Lamanya dia sampai..(skipskip).Pukul 8 camtuh lebih kurang kiteorang start kiteorang punya 'operasi birthday cupcakes'. Gambar-gambarnya nanti aku tunjuk at the end of the operation kayy?Patience okay..Sabar itu separuh daripda IMAN..!pukul 9.30 ke ^ camtuh kiteorang siap buat base cupcakes.10 sampai 10.30 kiteorang rehat kejap sambil baca novel sementara cupcakes baby tuh cool down dulu.Aniqah yang baik hati nie pergi lah ikat reben dekat present box untuk Nabila.Yang aku buat time tuh hanya lah TERPEKIKTERLOLONG nyanyi sambil dengar lagu pakai Beats.Suara macam katak tapi ada hati nak masuk singing competition dekat sekolah.Mase aku nyanyi Aniqah asyik pandang-pandang aku semacam aje.Aniqah jeles la tuh suara aku lagi sedap dari katak tak macam dia kan.!Haerhaer.#Joke nanti ada orang terasa pulak.Lepas recess kejap sambung mission kiteorang lagi letak icing.Icing flavour kiteorang bedua buat flavour orange.Lain dari lain sebab base cake die rasa vanilla flavor (Nabila punya favourite) .Nie hah gambar-gambarnyer.No editing is done to these following pictures.The photos was randomly taken and snapped by ShamineHanis @ ME..haha #Bangga aku..WinkWink..


Dua gambar cupcakes yang ditangkap secara personal tuh cupcakes untuk Nabila.

(skipskip)Dekat sekolah kiteorang..blablabla Aniqah dah cakap dekat blog die aku malas nak tulis pepanjang sangat.Aku buat surprise wish cakap 'Happy Birthday' kat Nabila and she was totally like :O terlopong besar mulut die macam terkejut sangat.Haha..lawak dowh tengok muka dia time tuh..Fuuyooh best siott sebab sekarang aku ada dapat tempahan 16 biji cupcakes dari dua orang.8 dari Hakeem 8 lagi dari Syahmi.Kalau dieorang main-main memang nahas lah buat penat jer aku nak buat cupcakes nanti..Haru kowtt..
Dari aku cerita pepanjang semua bende yang Aniqah telah cerita baik aku ciow dulu sebelum #AnginMerapu aku datang mai kat sini sat lagi.

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke tigapuluh satu 31:
Dari Abu Abbas, Sahil bin Saad As-Sa’idd r.a, berkata : ” Telah datang seorang lelaki kepada Rasulullah SAW dan bertanya : ‘ Ya Rasulullah, tunjukkan aku suatu amalan, sekiranya aku buat, nescaya aku dicintai oleh Allah dan orang ramai. ‘ Maka dijawab Nabi : ‘ Hendaklah zahid di dunia, nescaya engkau dicintai oleh Allah dan engkau zahid pada apa yang ada di sisi manusia, maka nescaya engkau dicintai oleh orang ramai. ‘
Huhu..Aku harap orang yang kusayangi dari jauh akan menjadi milik ku kelak dan bukan orang yang pernah aku sayangi sewaktu dulu..
 Bye,Assalamualaikum. =)
                                                                                                                                        ShamineHanis <3