Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


I'm Fishing.I'm Fishing.!~

Assalamualaikum.Wat-up?Haha..Pe habaq semua?Bising takmulut aku nieyh??Oi Shamine tengah typing larh bukan bercakap pon..jangan nak mengata sembarangan aerk!Tajuk aku memang tak masuk dek akal betul larh.Aku just tahu merapu dan merepek jer sekarang nie sebab result B.Melayu aku takdapat lagi.Semalam takhabis tanda larh hari nie lupa nak bawak lah ape lah itu lah ini lah.Banyak punya songeh lah Cikgu Ramli tuh.#My B.Melayu teacher.dah macam kekura nak melintas jalan raya jer punya lah lambat.Dah lah aku tengah cuak ade 3A 3B 1C sekarang nie.Aku harap Bahasa aku dapat A..Aminn..Huhu..Aku pelik lah dengan kauorang semua nie.Kecik-kecik dah main cintan-cintun segala bukan kekal sampai ke akhirnya ponn.KanKan.bukan berdosa ker kalau kiteorang berBF/GF nie...Baru aku tahu kenapa berdosa.Sebabnya adalah..Pandangan mata kita,cara percakapan kita,aurat kita lebih kepada zina kalau berdating cintan-cintun nieh.
Dilarang laki dan perempuan yang bukan mahram untuk berdua-duaan. Nabi Saw bersabda : “Apabila laki-laki dan perempuan yang bukan mahram berdua-duaan, maka yang ketiga adalah setan.” Setan juga pernah mengatakan kepada Nabi Musa AS bahwa apabila laki dan perempuan berdua-duaan maka aku akan menjadi utusan keduanya untuk menggoda mereka. Ini termasuk juga kakak ipar atau adik perempuan ipar.
yang second penerangan pulak.Aku bagi ceramah pepanjang jangan kauorang buat-buat BUTA.Berdosa namanya.Kalau aku berdakwah secara sedikit di blog aku nie taksalah mana pon.Aku just nak tolong kauorang terlepas dari seksaan neraka sahaja.Walaupun aku tahu aku ade lah jugak banyak dosa tapi aku tak terfikir pon untuk ber bf/gf nieh.Aku rase benda yang paling patut aku buat adalah kahwin lepas tamat study and time kerja.Bercinta lepas kahwin dikatakan adalah yang terbaik sebab nanti pasangan kauorang tuh dah halal segalanya bagi kauorang kan?Betul tak ape aku cakap nieyh?Sesiapa yang reti dalam bab-bab agama nie kalau aku ade tersalah pape tolong lah bagitau ae?Aku taknak dianggap berdosa menyebarkan bukan-bukan pulak.
Harus menjaga mata atau pandangan, sebab mata itu kuncinya hati. Dan pandangan itu pengutus fitnah yang sering membawa kepada perbuatan zina. Oleh kerana itu Allah berfirman : “Katakanlah kepada laki-laki mukmin hendaklah mereka memalingkan pandangan mereka (dari yang haram) dan menjaga kehormatan mereka dan katakanlah kepada kaum wanita hendaklah mereka meredupkan mata mereka dari yang haram dan menjaga kehormatan mereka (An-Nur : 30-31).
Mata tuh kalau nampak lelaki yang HENSEM and HOT mane pun kan tolong lah jangan pandang ae?Kalau nak pandang pandang lah suami sendri baru betul.Tapi aku dah terlebih-lebih sampai masuk bab kahwin nie.Aku bukannye ape kalau aku cakap sikit kauorang sure takfaham ape aku cakap so aku explain lah macam nie baru boleh faham.Ye ke tak?WinkWink..o.O.
Kalau yang lelaki pulak jangan kauorang nampak minah CUN,HOT,SEXY kauorang menggatal mata nak pandang pulak.Dah berdosa tambah-tambah lagi bagi seorang suami yang mempunyai tanggungjawab besar kat bahu kauorang tuh..

Okay lah kalau aku berterusan takut kauorang kate aku nieyh membebel ker hape..Aku menasihati untuk menjadi baik kalau tidak boleh jadi yang TERbaik.

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke duapuluh sembilan 29:
Dari Muaz bin Jabal r.a, berkata : ” Khabarkan kepadaku suatu amalan yang membolehkan aku masuk ke dalam syurga dan menjauhkan aku dari neraka. “Jawab Nabi SAW : ” Sebenarnya engkau telah bertanya suatu perkara yang besar, dan sesungguhnya amat mudah sekali bagi sesiapa yang dimudahkan oleh Allah Ta’ala, iaitu : Hendaklah engkau menyembah Allah dan tidak menyekutukan-Nya dengan suatu yang lain. Engkau mendirikan sembahyang, mengeluarkan zakat, berpuasa sebulan Ramadhan dan mengerjakan haji ke Baitullah. “Kemudian Nabi bersabda lagi : ” Mahukah engkau aku khabarkan pokok amalan, tiangnya dan kemuncaknya? ” Aku menjawab : ” Mahu, ya Rasulullah . ” Sabda baginda : ” Pokok amalan ialah Islam, tiangnya ialah sembahyang dan kemuncaknya ialah jihad. “Kemudian Nabi bersabda lagi : ” Mahukah engkau aku khabarkan kunci kepada semua pekara ini ? ” Aku menjawab : ” Mahu, ya Rasulullah. ” Lalu baginda memegang lidahnya seraya berkata : ” Awas, jaga ini baik-baik. “Aku bertanya : ” Ya Rasulullah, adakah kami akan dituntut kerana berkata dengannya ? ” Baginda lalu menjawab : ” Dan tidak akan dicampakkan manusia ke atas muka mereka atau batang hidung mereka ke dalam neraka, melainkan hasil tutur bicara mereka. “
Bye,Assalamualaikum. =)
                                                                                                                                        Salam Sayang dari
                                                                                                                                       <3ShamineHanis<3