Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


It's About You..Yeah You..!

                                                    
  Assalamualaikum, ni hao ma?Wo Bu Yao..No lahh just kidding..Actually tadi aku baru balik dari rumah kawan sebelum pergi rumah kawan aku ada latihan kawad kaki..Pukul 2.30 p.m. baru aku balik rumah and sangat-sangat lah penat..Seharian nie aku bau masam sebab berpeluh teruk masa kat sekolah akibat main sorok-sorok dengan Azreen and Fitri..And aku ternampak Mr.Hotty..Dia asyik pandang aku semacam jerr dah lah tengok lama-lama pulak tuh..Dia tengah buat project apetah.I think he stared at me hampir 2-3 kali or 3-4 kali...And yang malangnya orang yang taksepatutnya tahu boleh tahu..Nie semua salah AzreenSofeah arhh..Ish takguna betul larh sekarang nie Fitri and ma 'ex-' main ejek aku dengan nama si Mr.Hotty tuhh..Urghhh geramnyer aku..
  Petang tadi diaorang bertiga pergi ajak aku jalan-jalan dah lah aku tak mandi masa tuhh ohh..Hehe solution aku,aku gi basuh muka tukar baju pakai minyak wang and pakai bedak nampak lah macam baru mandi..Larhh sangat.!Alaa sekejap jer kiteorang keluar pastuh semua orang balek..And last-last aku ngan adik aku pergi jogging ngan Aniqah.lagipun dah janji.Tadikan masa nak jalan balik rumah Aniqah tetiba jerr hujan turun lebat dari arah depan kitaorang..Lari lintang pukang tahu tak..Tapi aku memang lah takhebat lari so jadinya aku yang last sampai..Wakaka...!~DahDah jangan cerita pasal aku main lari-lari memang takboleh diharap tahu tak?*Urghhhhhh -,-
                                                        
Okay now proceed with the stuff..HADIS..

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke tiga puluh lima 35:
Dari Abu Hurairah r.a, katanya : ” Telah bersabda Rasulullah SAW : ‘ Janganlah kamu berdengki-dengkian, dan jangan kamu tipu-menipu, dan jangan benci-membenci, dan jangan musuh memusuhi, dan jangan kamu berjual beli atas jual beli setengah yang lain, dan jadilah kamu sekelian sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara. Seorang Muslim adalah bersaudara sesama Muslim, tidak boleh menganiayanya, tidak boleh membiarkannya tertindas, tidak boleh mendustainya dan tidak boleh menghinanya. Taqwa itu berpunca dari sini – sambil Nabi SAW menunjukkan ke dadanya tiga kali. Sudah memadailah kejahatan seorang itu jika ia menghina saudaranya yang Islam. Seorang Muslim ke atas seorang Muslim yang lain diharamkan darahnya, harta bendanya dan kehormatannya. ‘ “
Done for today or at least for now..Renung-renung kan dan selamat beramal..ecewahh...*UstazahShamine dah jadinya.. :D

Bye,Assalamualaikum and zai jian . =)
                                                                                                                                     <3 ShamineHanis <3