Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Monday.. -.-'

                                                   
Assalamualaikum.
     First of all sorry aku tak update semalam.Aku takhade mood nak update semalam sebab rasa boring sangat-sangat.Aku frust menonggeng gila ngan hari nie.Kauorang kan tahu aku penolong ketua angkatan kelas merangkap penolong kedua untuk perhimpunan.And first of all aku geram sebab Azim .Minggu lepas dia nak tolong simpan sepanduk kelas and aku and Nabila suh simpan bawah meja Pn.Rosiah.Hari nie aku cari lah kat bawah meja Pn.Rosiah (guru pengawas) and you know what!TAKADA dekat situ.Aku punya lah lari sana lari sini nak cari sepanduk last-last Nabila suruh Azim amik and die cakap kat bawah meja Pn.Rosnah(ex-guru pengawas).Aku rasa cam urghhhhhhhh..nak cabut-cabut jer kepala dia tahu tak buat aku sakit hati jerr..Second masalah aku pulak is,aku gi la check setiap kelas ada pengawas yang betul or tak en.Pastuh si Sellamal pulak gi main-main masa tugas.Actually dia tegur Aida sebab duduk dekat kelas 2G eventhough itu bukan kelas dia pon.And then time aku nak jalan keluar ikut depan punya lah banyak orang nak jalan depan aku.Aku pun macam URGHHHHHHH....Aku tarik baju Izwan suh ketepi aku dengan bad mood aku semua boleh tunggang langgang.
Okay stop dengan cerita pasal perhimpunan petang tadi kalau asyik cakap pasal benda tuh aku dah jadi frust upside down dah.#kaki ke atas tangan ke bawah.Nak jalan macam orang circus.Wahaha..WinkWink o.O
camne nie aku nak hilangkan rasa marah aku??Aku rasa cam nak jerit kuat-kuat jer tahu tak.And today.I mean tadi ex aku call larh cakap pasal KRS stuff and whatsoever.Then second time dia call aku pun dia cakap benda sama tetiba pulak nak masuk time darjah satu pulak sebab aku kan banyak lupa stuff so dia tanya aku lah ingat masa darjah satu or tak.And YES aku masih ingat kenangan yang takdapat aku kikis dari kotak fikiranku.Aku kat sini dah sedih jer ingatkan kenangan darjah satu dia boleh gelak-gelak pulak.Actually aku sedih sebab masa darjah satu why aku terjumpa dengan dia ae?Kalau aku takjumpa dia dulu I mean taksama kelas dulu aku rasa hidup aku taklah jadi hikayatriwayat sedih camnie.Sebenarnya aku menyesal sebab aku jumpa dia,aku ada crush kat dia dulu and yang paling aku naksangat lupakan is aku pernah couple dengan dia time tahun lepas.And aku telah banyak sakitkan hati dia.And I know that cuma aku menafikan hal itu.Aku actually taknak ungkit kisah lama time darjah satu sebab aku nak buang jauh-jauh tapi dia datang balik dalam sejarah hidup aku.Dulu time dia pindah sekolah aku sedih yang teramat.Hanya ALLAH jer yang tahu betapa sedihnya aku nie.Then masa darjah tiga aku dah boleh terima yang dia bukan untuk aku.Yang shockingnya pulak masa darjah empat kawan aku cakap dia ada kat BCH tapi sekolah kat SK 2.So aku mula lah berharap balik sampai darjah enam.Time darjah enam tuh first time aku dapat tengok dia balik.Aku ternampak dia balik pun masa bulan 4.setahu aku time tuh dia buat latihan untuk Hari Sukan sekolah dia.Time tuh hari Jumaat.Aku ingat lagi...Bila dah Form 1 aku masih lah jugak menaruh harapan yang tinggi kat dia agar dia kembali kat aku.Bila aku dah dapat dia pulak masa tuh bulan puasa tahun lepas.Lepas raya jerr aku rasa cam aku dah taksuka dekat dia.So aku buat keputusan untuk break jer.Hamidi ada cakap dulu dia macam apa jer.Senang badmood sebab aku.Semua orang nak salahkan aku dulu masa dia jadi badmood.Kata aku inilah itulah apalah.Macam-macam aku dengar.So aku pulak yang rasa bersalah yang hebat.Bila masuk tahun nie aku dah okay sikit.Tapi yang palik mengterkejutkan aku.#Sorry B.M aku tunggang langgang.Dia suka dekat bestfriend aku since tahun lepas.I mean bestfriend aku yang aku kenal sejak tahun lepas.Nama bestfriend aku yang dia suka is A__________.Biarlah rahsia.Secret makes it better for me dari aku shout kat Facebook kang yang Muhammad ______ Fitri suka dekat _______________________.*Namanya is minah bukan nama sebenar.Sorry Eja aku terpaksa panggil kau minah.Jangan marah dekat aku ae.
Kisah nie lah yang telah mencoret 1001 rahsia dalam hati aku.Aku rasa macam *%#@&%! aku pun taktahu macam mana nak cakap ngan kauorang.I think better keep the secret is secret.I like it better like that.Aku telah pendam semua rasa dalam hati aku kalau aku terbayangkan kisah ini.Suka,duka,pahitmanis semuanya.Sampai aku pernah terluka disebabkan benda nie.Tapi sekarang aku dah better sikit dah.Dulu begitu manis bahasa yang mewarnai bibirmu walaupun kau beraku-kau dengan aku.Tapi sekarang hanya jenaka dan cerita pasal si dia.(Eja) yang mewarnai bibirmu saat kita berhubung.#Mesitilahpakaihandphone.Aku tidak terasa terluka seperti dahulu mahupun terasa terubat aku just terasa completely nothing about Y.O.U..!feel aku pasal kau macam nie. =______________=.
Tiada rasa kasih sayang seperti dahulu.Okayy..
Ya ALLAH ya Tuhanku.Kau ampunilah dosaku,dosa kedua ibu bapa ku,dosa rakan-rakan ku,dosa guru-guruku,dosa ahli keluarga ku yang lain serta dosa-dosa orang yang aku sayangi.Kau ampunilah dosa kami.Murahkanlah rezeki kami.Kau maafkan lah hamba-Mu ini yang telah melakukan perkara yang dibenci-Mu.Aku tahu aku telah banyak membuat dosa.Tapi aku mohon untuk kali ini sahaja.Kau ampunilah segala dosaku Ya ALLAH.Aminnn...
Subhanallah.Begitu banyak dosa kah aku ini terhadap Mu?Jika ya jawapan Mu kau maafkan lah aku  ini Ya Allah.*Tearshampirnakkeluar.Sobb sobb.. Maafkan aku kalau aku telah berbuat dosa terhadap kauorang semua.Hari ni aku telah sedar yang aku takmampu untuk mengharungi dugaan yang seberat ini tapi aku tak akan sesekali mengalah.Aku ada keluarga serta rakan-rakan untuk membawaku ke jalan yang benar.Dalam hidup aku kawan yang telah mengharungi suka dan duka bersamaku ada DUA.satu is kawan aku masa aku dari tadika lagi.Yang kedua is masa aku dari darjah satu.Eventhough dua-dua kawan aku nie pernah membenci aku tapi mereka lah yang pernah berada disampingku kala aku sedih mahupun gembira.Thanks banyak-banyak aku nak ucapkan to Amira Natasya and Suraya Izzati  kau lah kawanku selamanya.No offense to Eja okayy..Kau aku baru kenal tapi kau tetap akan jadi kawanbaik aku selamanya jugak.Tapi jadi ranking No.3 boleh?Huhuhu tapi kau tetap ranking No.1 dalam hati aku walaupun aku ada Tasya and Suraya.IWillAlwaysLoveYouGuysForever. <3

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke duapuluh enam 26:
Daripada Abu Hurairah r.a : Bahawa Nabi SAW telah bersabda : ” Setiap anggota manusia harus membuat sedekah setiap hari apabila matahari terbit. Engkau mendamaikan antara dua orang adalah sedekah. Dan engkau menolong seseorang menaiki tunggangannya atau pun engkau menolong mengangkat baginya barang-barang ke atas tunggangnya adalah sedekah, dan perkataan yang baik itu sedekah. Dan pada tiap-tiap langkah menuju ke tempat sembahyang adalah sedekah. Dan engkau menjauhkan bahaya dari jalan laluan juga menjadi sedekah. “
Thanks to yang sudi membaca.

Bye,Assalamualaikum. =)
<3Aku sentiasa menyayangi kau dimana aku beradap.Especially to YOU my friends.<3
                                                                                                                                          ShamineHanis <3