Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Story The Morry Naik Lorry Gives You Sorry.

                                                  
A.s.s.a.l.a.m.u.a.l.a.i.k.u.m.!Hohoi,semalam aku tak update en?Hehehe saje jer sebab malas.Lagipun takde idea nak update semalam.ByTheWay sekarang cerita aku akan menjadi merepekkerepek nanti.You'll see.Wahaha*EvilLaugh.Bukak mata kauorang besar-besar sebab aku nak cerita pasal benda nieyh.
  Once upon a time,there live a girl name Shamine Hanis who was 14 years old in 2012.huwhuw.#bajetgiler.. WinkWink .o.O actually kan aku nak cakap something.Aku just a one lonely girl yang tinggalkan ex dia bernama Ahmad(bukan nama sebenar)hoho sedap jer aku bagi nama orang tuh Ahmad kan.Nama dia punya lah sedap maksud dia aku pulak sesedap jer letak Ahmad(bukan nama sebenar).I felt like my life is still empty that no one is there to complete the puzzle in my heart.#Jiwangkarat dowh aku nie..Diriku terasa asing bagi dia tetapi aku dikatakan sombong oleh si dia yang lagi satu.Huwhuw ada dua orang pulak. Oppss..terlepas sudah.Ahaks.*gedik kejap.Hurmm berfikir sejenak.Asal aku cakap macam tuh?Ada sebabnya.Semua yang berlaku di muka bumi ini ada sebabnya dan Dia telah menentukan qada' dan qadar kita .KanKan.!Asal aku jadi alim semacam?Asal orang kata aku nie dah macam Ustazah?Kan aku cakap sudah ketentuanNya yang buat aku tergerak hati update pasal benda-benda yang lebih mendekatkan diri kita dengan agama Islam.Lagipun Islam itu indah tapi sekarang orang kafir dah kata kita nie macam terrorist pulak.Masa tuh Ustazah aku ada cakap dalam kelas time agama.
Dia cakap satu masa nanti Allah akan beri kita kehinaan yang paling teruk untuk umat Islam dimuka bumi ini.Orang kafir nanti akan menindas kita (orang Islam) kelak.
 Aku taktahu lah betul or tak tapi Ustazah aku cakap lebih kurang macam tuh lah.Aku harap benda macam tuh takkan terjadi lah sebab aku takut bila tiba time macam tuh.Ibadat aku takcukup untuk selamatkan aku dan tempatkan aku dekat syurga nanti.Aku dah taubat dah.Tapi lambat sikit lah nak fully recover macam aku penah jadi suatu ketika dulu time aku memang tak penah tinggalkan solat.Aku tahu semua orang kene berubah untuk jadi yang baik.Tapi kalau kita tidak boleh jadi yang terbaik sekurang-kurangnya kita berusaha untuk jadi yang terbaik dimata kita.Sekurangnya kita tidaklah teruk mane pon.InsyaAllah kalau kauorang semua bertaubat sekarang taubat kauorang pasti diterima oleh Allah kan?Aku tidaklah sealim yang kauorang fikir dan aku bukanlah yang terbaik macam kauorang fikirkan.Tiada manusia pun yang sempurna selagi kita berpijak dimuka bumi Allah ini.Kita sepatutnya merendah diri ketika kita berbicara dengan Allah(solat) merendah diri sehina-hina seorang manusia di hadapan Allah.Jangan sesekali kita riak,takbur,sombong,angkuh dan melakukan perkara yang dibenci oleh Allah ke atas apa yang ada dimuka bumi.Apa yang akan terjadi masa kiamat nanti?Wallahualam.<----#Sape yang baca ayat kat tepi tuh sorry ae.Aku tak pandai nak translate ayat Arab kepada Melayu.MintakMaaf sesangat kay.
Baiklah aku rasa itu yang Shamine nak cakap ngan kauorang semua buat masa nie.Kalau ada apa-apa pertanyaan tanyalah.Kita disini untuk berkongsi ilmu sesama insan bukan untuk kedekut ilmu.

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke duapuluh lapan 28:
Dari Abi Najih bin Al-Irbadh bin Sariyah, katanya : ” Rasulullah SAW telah memberikan suatu nasihat kepada kami yang mengeletarkan hati dan menitiskan air mata. Maka kami berkata kepadanya : ‘ Wahai Rasulullah, seolah-olah ini suatu nasihat yang terakhir, maka berikanlah kepada kami suatu pesanan. ‘ Sabda Rasulullah SAW : ‘ Saya berpesan kepada kamu supaya sentiasa bertaqwa kepada Allah Azza wajalla serta mendengar dan taat sekalipun kepada seorang hamba yang memerintah kamu. Sesungguhnya orang-orang yang masih hidup di antara kamu akan menyaksikan perselisihan yang banyak. Maka hendaklah kamu berpegang kepada sunnahku dan dan sunnah Khalifah Ar-Rasyiddin Al-Mahdiyyin yang beroleh petunjuk ( daripada Allah ) dan gigitlah ia dengan gigi geraham kamu ( berpegang teguh dengannya dan jangan dilepaskan sunnah-sunnah itu ). Dan jauhilah kamu dari perkara-perkara yang diadakan, kerana sesungguhnya tiap-tiap bida’ah itu menyesatkan. ‘
Bye,Assalamualaikum. =)
                                                                                                          SalamSayangDari, <3ShamineHanis<3