Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Vacation Time Tomorrow...

                                               
Assalamualaikum and hi.
       Hari ini adalah hari terakhir untuk minggu nie Shamine update blog sebab esok time Subuh aku kena bertolak pergi Johor.Sampai dekat Johor masuk hotel relax kejap..lah sangat.Pastuhh pergi makan..Wahhh taksabar nya aku nak makan banyak-banyak sebab selalu kalau pergi vacation taksah kalau tak makan banyak.Paling sikit makan masa vacation pon 3-4 times #tuhpalingsikit kalau bercuti ar.Hari berikutnya aku pergi Singapore so maybe nanti I will upload some pictures here okayy.!Alaahh kauorang jangan lahh merajuk nanti Shamine sedihh..Nanti aku tunjuk gambar souvenirs yang aku beli kat sana.Aku nak beli baju untuk Aniqah (Sebab dah promise)InsyaAllah dapat beli.Untuk Nabila,Mr Hotty and extra untuk simpan nak beli souvenirs yang boleh letak dekat rumah buat hiasan.Kann cantik kalau macam tuhh..Aku dengan Aniqah gila fashion so kitaorang taksah kalau takada baju cantik nak pakai kan Aniqah kan.Oppss..lupa dia tengah bercuti dekat Dungun,Terengganu taksilap harituh dia cakap larhh..Aniqah kata ada kenduri kahwin ke apetah kat sana sepupu dia punya or papetah..Kesah pulak aku en??..#Kidding..Aniqah later if kau read post nieyhh jangan marah dekat aku,aku takingat and gurau jerr..Yeah yeah taksabar nak tunggu esok pagi.Gerak pergi Johor jom.*Watlekwatpeace..sabar ae Cik Shamine kang tak pasai-pasai lupa nak bawak apa pergi sana..

Last chapter for today and for this wee.Sorry semalam aku tak update blog so hari ini aku letak dua hadis tau..!

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke tiga puluh tiga 33:
Dari Ibn Abbas r.a bahawa Nabi SAW pernah bersabda : ” Jika dilayankan setiap orang dengan tuntutannya, nescaya ada orang yang menuntut harta benda orang lain dan ada pula yang menuntut darahnya. Akan tetapi yang menuntut itu harus menbawa saksi, manakala yang memungkiri harus bersumpah. “
Yang ke tiga puluh dua 32:
Dari Abi Said Sa’d bin Malik bin Sinan Al-Khudri r.a, bahawasanya Rasulullah SAW pernah bersabda : ” Tiada mudharat dan tiada memudharatkan. “
Pendek kan hadis yang ke dua tuhh.!Tak apa kalau panjang aku tahu kauorang semua taknak baca..Kononnya malas sebab panjang.

Bye,Assalamualaikum. =)
                                                                                                                                   Budak Kidal Menulis,
                                                                                                                                        ShamineHanis.