Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Yippie..Holiday..!

                                                       
Assalamualaikum and hi.Apa habaq?Hangpa semua baik?Hehe...nak pakai ayat orang utara sat.. :D
  Cuti kauorang semua pergi mana?Sebelum tuh lupa nak tanya best tak cuti kelmarin semalam and hari nie?Semalam aku pergi Hang ngan Aniqah and Athirah tapi aku takbawak camera soo takada larhh gambaq..Hari Khamis nieyh InsyaAllah kalau tiada aral aku and my family akan pergi ke sini:--
                                                       
              Yayy Batam..!Macam larh haku pernah pergi..Sebab takpernah pergi larh seronok sangat nie..

or maybe pergi sini LAGI..
                                                      
     Singapore aku dah pernah pergi banyak kali dah.Sejak kecik sampai larh besar tapi memang best ar..!

  Huishh...!~ tak sabaq nya nak pergi  both tempat or salah satu.Ahaks.*Gedikkejap happy gila nie..Cadang nak shopping habis-habisan.And kalau boleh aku nak beli baju jalan-jalan(Baju untuk pergi jalan makan angin) untuk Aniqah and Nabila maybe souvenirs saje kowtt..And yang paling penting aku nak beli sikit cenderahati untuk my Mr.Hotty..IMissHimSoMuch..#Jiwangg kowtt Shamine nieyhh.. *senyumsampaitelinga..WinkWink..o.O

  Macam larhh Mr.Hotty tuh suka dekat aku.Aku jerr yang perasan lebih KanKan..Takapa kalau dia taksuka ponn aku tak kesah aku just nak buat baik dengan..Orang yang setia menunggu ganjarannya lebih besar kan..Kan berdosa kalau berBoyfriend Girlfriend nieyhh..Soo aku harap penantian aku tidak sia-sia jika Mr.Hotty tuh jodoh aku..Ecewahh Shamine kau pasang angan-angan terlampau tinggi lah takut tak kesampaian angan-angan kau meroyan lak satu hari nanti..Jodoh,Ajal,Maut semua ditangan ALLAH..Bende yang kita boleh buat hanya berserah pada Qada' dan Qadarnya sahaja..*AlimSemacamLakAkuNie.. *Buatmukacomel..WinkWink..

Last chapter aku.Hadis..Weeeee.....!~

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke tiga puluh empat 34:
Dari Abi Said Al-Khudri r.a, katanya : ” Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : ” Barangsiapa di antara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya ( kuasanya ). Sekiranya ia tiada berkuasa maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya ( nasihatnya ). Sekiranya ia tiada berkuasa maka hendaklah ia mengubahkannya dengan hatinya ( tidak meredhai perbuatan tersebut ). Dan yang demikian adalah selemah-lemah iman.
Eh eh japp..Hadis nie bukan dalam pelajaran Agama Islam Tingkatan Dua ker??Aku memang pasti hadis nie Tingkatan Dua baru belajar sebab aku baru belajar hadis nieyh tahun nie..Huishh...seronoknya belajar hadis kat sekolah tahu tak tapi susah nak hafal segala bagai macam kelebihan lah kesan lah and whatsoever.. Untungnya  dapat belajar tahu tak kalau tak aku nie orang yang jahil sikit.Astarghfirullah.Tak baik aku cakap macam tuh.
Okeylah..

Bye,Assalamualaikum. =)
                                                                                                        KirimSalamDekatFamilyKauorangTau.!
                                                                                                                      <3 ShamineHanis <3