Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Hari Moody Sedunia.!

                                                  
Assalamualaikum.
       Sorry semalam aku tak update blog nie.Semalam aku rasa syok main chatting dengan Aniqah dekat Facebook.Kauorang nak tahu asal aku cakap 'Hari Moody Sedunia'?Sebab hari nie kan I mean tadi cikgu mintak tolong aku buat tag untuk Merentas Desa for Rumah Biru..Go Go Biru..Biru Hwaiting..Huhu alamak terlebih sudah..Ahaks.*Kaygedikskejap.WinkWink.o.O.Aku moody actually sebab time dekat-dekat nak balik aku gaduh dengan Sellamal.Aku moody bukan sebab aku gaduh dengan Sellamal tapi sebab isi yang terkandung dalam pergaduhan tuh.Lagipun hampir setiap hari aku gaduh dengan die just for like one tiny mistake.Aku moody hari nie sampai aku nangis sekejap is actually aku gaduh dengan die pasal susunan nombor.Dia suruh letak jelah nombor yang ada plastik tuh dekat atas and yang tak ada plastik tuh dekat bawah.And aku berang giler aku cakap 'does the teacher ask you to do that?Did she?Did she ask you to do that?No right?So just shut up and I'll do myself'..And die pon cakap lah 'It's better like that right because not enough.!'Aku balas balik 'The teacher never told you so just shut you mouth up'.And die cakap 'your grandfather lah'.Actually panjang lagi but aku skipskip.Malas aku nak cerita dengan terperinci..Then bile die cakap ayat 'Your grandfather lah'..Aku geram aku balis balik and aku cakap'You can talk about me but not my grandfather.Shit,sohai,FCUK a.k.a @#*&%..Then aku terus duduk and aku just urghhhhhhhhh geram giler lah.Yang die tuh nak cakap pasal Arwah Atuk aku tuh pasal?
Kau memang suka nak cari pasal dengan aku en?And kau saja jer nak buat aku hangin setiap hari en?Kau tu selalu nak menang jer kan?Bongok punya budak.Dah lah takpandai and time buat kerja sekolah banyak tiru-tiru orang jer.Time B.M kau asyik nak tengok kertas aku jer kan!Yang kau tuh tak ada otak ker nak pikir?Kau ingat otak aku nie otak kau ker?Free-free jer aku nak bagi dekat orang?No way lah .Kalau kau nak cari lah jalan sendiri.Suka mengharapkan orang and nak jadi the boss jer kan selalu?Tak sedar diri.Orang macam kau tak layak nak duduk sebelah aku lah wei.Cermin lah diri kau tuh dulu.Perasan punya budak.
Ek!Apasal aku nak mengamuk dekat sini nie??Arghhhhhhhhhh..sorry hari nie aku memang moody giler and senang emotional.Aku tadi senang gila nak berubah character.Aku menangis kejap then after tuh lepas dah stop kan air mata aku aku tiba-tiba jadi happy and hyper balik macam selalu..Could it be nak dekat that Thing?Oh no..!What should I do?I'm not fully matured yet!I can't handle my emotional well yet?Aku harap bukan tapi.........dah ada tanda-tanda dah...NOOOOOOOOOOOOO..........!Okay Shamine cool cool.Act like you don't know anything okay!Shamine just calm down and stay cheerful and cool.Jangan nak tunjuk banyak emotional depan orang yang kita benci nanti diaorang gelakkan kita.Shamine you can do it. HWAITING Aku just need to relax and forget the past..Sesiapa ada tak idea untuk aku take care of my emotional?Sebab takut minggu depan time camp kepimpinan pengawas tunjuk emotion pulak.Dah lah tahun lepas dekat kem kepimpinan pengawas tempat sama aku ada menangis.Aku harap tahun nie aku tak nangis because I'm a big girl now.

Okay lah aku nak tenangkan diri before aku mencarut lagi dalam blog nie.Aku harap kauorang takmacam aku lah TauTau!.

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke duapuluh satu 21:
Dari Abu Amru dan dikatakan pula dari Abi Amrah Sufyan bin Abdullah r.a, katanya : ” Saya pernah bertanya Rasulullah SAW : “ Ajarkanlah kepadaku suatu ajaran mengenai Islam, yang tidak akan aku tanyakan lagi daripadanya akan seorang yang selain daripada engkau. Sabda Rasulullah SAW : ‘ Katakanlah, aku beriman kepada Allah, kemudian hendaklah engkau beristiqamah.’ “
Ya Allah jenis apakah dugaanMu itu tadi?Aku tahu aku takberhak untuk menanyakan soalan itu tapi janganlah Engkau berikan dugaan yang susah untuk hambaMu ini kerena aku tidak mampu Ya Allah.

Bye,Assalamualaikum. =)
                                                                                                                              <3 From Emotional Gurl,
                                                                                                                                        ShamineHanis.