Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Junior Writer..

                                          
Assalamualaikum!Weh dah berapa hari aku takupdate blog nie?
    Aku rase baru satu hari by means aku masih anggap hari nie still 31 Mac walaupon dah masuk 1 April.Aku dengan Aniqah kan minat sungguh dengan novel.Kira fanatik gila lah sampai kiteorang pon ada tulis novel sendiri.Basically opinion aku antara novel aku dengan Aniqah dia punya lagi best sebab bahasa punya lah santai.And aku tahu aku takpandai sangat nak main dialoq-dialoq nie.Aku tulis apa yang terbuku dekat otak aku and aku dah try nak tulis se sempoi-sempoinya tapi takberjaya.Aku suka baca novel yang Aniqah tulis walaupun baru sampai bab 5 eventhough aku baca sampai bab 2 jerr.Tapi aku dah tahu novel dia mesti best and kalau hantar gi publishing mesti laku punyalah.#Kembangdia kalau baca blog update aku nie.Hahaha..Sapa ada opinion untuk novel aku boleh tolong bagi-bagikan idea untuk aku.Tapi storyline die pasal
Ada dua bestfriend nie.Sekarang umur 25 tahun.Dia orang  kenal since darjah satu and masuk sekolah semua sama-sama tapi at last diaorang dah TER loss contact with each other.Bestfriend dia is budak lelaki and yang lagi seorang perempuan.Perempuan tuh is the watak utama nama die Sharifah Syaqila Ariana.Nama lelaki tuh pulak is Tengku Muhammad Ashraf Khairil.Dia jumpa balik time Aeryn pergi London for her designing projek and sementara tuh pulak Airil amik masters in Business.At last Allah pertemukan diaorang balik bila Airil balik Malaysia.Dah tiga kali Aeryn terserempak Airil after dieorg loss contat selama 8 tahun.Rupa-rupanya Airil ada hati dekat Aeryn since Form 4 lagi.Airil ajak kahwin tapi Aeryn takbantah tapi tak menerima Airil sepenuh hati lagi sebab time dia form 4 pernah dikecewakan oleh budak bernama Haikal iaitu orang yang pernah menjadi kawan kepada Airil.Bila lepas Aeryn dapat anak pertama baru dia dapat menerima Airil sepenuh hati.
Blablabla...Aku malas nak cerita pepanjang dekat sini.Tuh just sinopsis yang aku reka tapi ayat entahpape.Aku tahu ayat aku tunggang langgang tapi biarkan jelah.Aku cuma nak cari idea yang menarik dan lawak untuk novel aku.Cuma sekarang masih tiada idea.Aku bercadang nak siapkan sebelum PBAKL nanti.Tapi takut taksempat siap pulak en!Then after script novel aku dah siap aku bercadang nak hantar dekat JemariSeni dimana tempat novel-novel kegemaranku di publish kan.Harap dieorg dapat luluskan my novel lah.And teringin nak ada cover novel and all that sort of stuff..
I think I've said enough.

40 Hadis I mam Nawawi..Yang ke duapuluh dua 22:
 Dari Abu Abdullah, Jabir bin Abdullah Al-Anshari r.a, bahawasanya telah bertanya seorang lelaki kepada Rasulullah SAW : ” Apa pendapatmu jika saya menunaikan semua sembahyang fardhu, dan aku berpuasa sebulan Ramadhan, dan aku halalkan yang halal dan aku haramkan yang haram, dan aku tidak menambahkan suatu atas demikian itu, adakah aku masuk syurga? Jawab Rasulullah SAW : Ya. “
I think my job is done for today  sebab aku takhade idea dah.Idea aku banyak dicurahkan dekat novel aku.Hoho.#Bangga kejap.WinkWink.o.O.Ahaks.*KayGediks kejap.Jehh..

Bye,Assalamualaikum. =)
                                                                                                          SalamSayangDari, <3ShamineHanis<3