Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~

Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)

Bigfoots!

Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:

Kem Kepimpinan Pengawas..

Assalamualaikum.Hi readers yang setia menanti.
    First macam selalu aku nak mintak maaf lah kan sebab dah tiga hari takupdate blog nie.Selama tiga hari aku meng'hilang' ke mana?Haha..Untuk jawab persoalan tuh aku nak habaq.Shamine pergi Kem Kepimpinan Pengawas SMK Taman Desa.F.Y.I sekolah aku bukan dekat KL okay.Sekolah aku dekat Bandar Country Homes Rawang.Yela SMK Taman Desa ade dua satu aku punya satu lagi dekat KL.Kita orang camping dekat Dr.Campsite,Hulu Langat.Basically tempat tuh macam mendera at first.Kalau kauorang takpernah pergi mesti kauorang taksuka.Sebenarnya tempat tuh taklah teruk pon.Dah dua tahun aku pergi camping pengawas kat sana.Tahun lepas aku pergi time Tingkatan 1 and memang terasa dieorang mendera mental and fizikal kitaorang tapi sebenarnya diaorang buat camtuh is to disiplin kan kitaorang jer.Dalam banyak-banyak sekolah diaorang kata sekolah kitaorang nie tergolong yang teruk lah.Tahun lepas penghulu and penghuluwati kitaorang selalu kene buat push up sampai penghuluwati dah taklarat.Tapi tahun nie Alhamdulillah kitaorang dah 'Sediakan payung sebelum hujan'.Sebelum pergi camp kitaorang siap buat perjumpaan pengawas and buat satu sesi yang hampir sama aktiviti kitaorang dengan yang dekat camp.Penghulu and penghuluwati pon kitaorang dah siap-siap pilih sebelum pergi.Pelik kan badan pengawas kitaorang benda yang macam nie pon nak buat persediaan.Tapi perkakara yang remeh temeh macam nie lah yang selalu kita lupa.Betul tak!Tahun nie penghulu and penghuluwati kena push up taklah teruk and banyak mana pon compare dari tahun lepas punya.Jumaat malam Sabtu tuh kan kitaorang kene kaw-kaw dengan salah seorang pengurus Wirajaya Excellent Consultancy iaitu Encik Razi atau nama penuh Encik Fakrulrazi.(Hope ejaan betul kalau salah I'm sorry).Kita orang nangis gila-gila kot sebab Encik Razi kata dia nak hantar semua fasilitator kitaorang balik.Sedih sangat.Captain merangkap Camp commander time tuh adalah Cikgu Firdaus.Mata cikgu Firdaus cantik kot.Nak renung muka dia perghh tak berani cheq.Ramai pengawas perempuan minat termasuklah penghuluwati kitaorang Kak Hafiezah.Tapi cikgu nie ada satu habit yang seakan sama dengan perempuan iaitu SS. Syok Sendiri tapi bila kitaorang cakap dia cakap So Sexy..kononnya.Ahaks*kaygedikskejap. WinkWink.o.O.Badan tegap gila kowt..Tinggi lak tuh aku just paras bahu cikgu jer kowt.Time jungle trekking   aku paling suka sebab aku yang terlebih lasak.Time ade turun cam curam ker apetah kan aku yang turun dulu.Sebenarnya tahun lepas ada tali untuk turun tapi tahun nie tali tuh dah putus.Aku slide down macam dekat gelongsor aku orang pertama turun.Orang pertama yang baju dia basah kuyup is aku gak.Time turun batu-batu licin dekat anak sungai tuh ada macam pipe pvc besar untuk air lalu kan.Air tuh turun ke dalam benda yang macam tong.Aku diri kat kawasan bawah bukit batu kiranya water falls kecik then Cikgu Firdaus main simbah-simbah air.Pastuh ada skali tuh cikgu cam tutup separuh lubang dekat pipe tuh kan air tuh akan turun kuat and laju.Then dia tembak air tuh kat aku.Result nya baju aku basah kuyup.Shamine enjoy gila kowt time tuh main air.Siap jerit 'Wooooooooooooooo'.Best gila ar.Dekat hutan tuh Cikgu Firdaus asyik SS jer .Nabila tak berani nak pandang muka cikgu.Dia cakap menakutkan sebab cikgu asyik buat mata bulat.Eye lashes cikgu curl kowt.Bak kata Nabila 'menggoda'.hahaha.Time pagi second day sempat kitaorang gosip pasal cikgu sapa yang hensem and cantek kat kem.Kitaorang buat sesi gosip2 pukul 4 pagi kowt.Aku tidur 2 jam lebih jer.Yang lain semua tido 4 jam.Hari kedua kitaorang banyak main lumpur dari pagi sampai petang.Hari terakhir jungle trekking sebelum balik.Aku pergi camp nie dari 12/4-14/4.Kalau tahun depan ada nak join lagi lah.Kalau takdapat lain tahun jelah.Kalau nak cerita banyak-banyak haru jadinya so aku cerita sikit jer.Lagipun esok aku kena hantar ulasan untuk aktiviti yang dilakukan pada malam hari yang kedua. Penat3.Hahaha tapi berbaloi banyak pengajaran yang aku dapat dari camp tuh.

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke sembilan belas 19:
Dari Abu Abbas, Abdullah bin Abbas r.a : ” Bahawa pada suatu hari saya sedang berada di belakang Rasulullah SAW ( di atas binatang tunggangannya ), lalu sabda baginda :
‘ Wahai anak kecil, sesungguhnya aku telah mengajar kamu beberapa perkataan. Peliharalah ( perintah ) Allah, nescaya Dia akan memelihara kamu, peliharalah
( kehormatan ) Allah, nescaya engkau akan merasakan Dia berada bersama-samamu. Jika engkau memohon, pohonlah kepada Allah semata-mata. Jika engkau meminta pertolongan mintalah kepada Allah semata-mata. Ketahuilah bahawa jika semua umat manusia berkumpul untuk memberikan kepadamu sesuatu menafaat, nescaya mereka tidak akan mampu memberi menafaat itu, melainkan dengan sesuatu yang telah ditaqdirkan oleh Allah. Begitu juga sekiranya mereka berkumpul untuk menentukan suatu mudharat untuk kamu, nescaya mereka tidak akan mampu menentukannya, melainkan dengan suatu yang telah ditentukan Allah ke atas kamu. Telah diangkat kalam ( tulisan ) dan telah kering ( tinta ) buku catitan. ‘
Bye-bye.Aku dah penat.Rugi sapa yang tak ikut terutamanya pengawas lah.Hahaha...