Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


SadSad..

                                                    
Assalamualaikum.KnockKnock.!
      Fuhhhh berhabuk gila blog nie.Admin pergi mana?Huhuhu... Shamine mintak maaf banyak2 sebab tak update blog dah lama.This is because the internet man lah nieyh.Lambat sangat nak betulkan.Eishh rasa macam nak marah jer sebab merentas desa tuh.You know what Rumah Biru dapat kedudukan ke 5 meaning yang terakhir tahu tak!Benci lah.Woi athlete rumah biru sorok mana hah?Tahu lah aku nie tak kuat lari yang kauorang nie pon kenapa?Aku asthma time larian percubaan pon dah separuh nyawa aku pakai untuk lari.Kauorang nie kenapa?wake up lah C'mon la you guys.lembik semacam kenapa?Hahaha apa hal aku nie?Terlebih act pulak.Bukan aku yang lari bukan aku punya tenaga pon.Tenaga dieorang tapi kenapa boleh last pulak???Tahun lepas boleh jer tempat ke 3 tahun nie MasyaAllah.Harap time hari sukan dapat naik gila-gila macam orang gila.*Ahaks.Kay gedik kejap.Rindu nak buat kowt.Ye lah dah macam setahun tak update blog nie.Sarang labah-labah pon dah banyak tak sempat nak buang semua.ByTheWay aku tukang jadi photographer so sapa gambar yang termasuk tuh haha boleh famous nieyh.Yang takmasuk jangan lah nak pi #makihamun aku pulak.Kategori L1 johan dimenangi oleh rumah sukan...*drumroll.Jeng Jeng Jeng...Rumah BIRU.!Name die sapetah rasenya Ricky ker apetah tapi bunyi macam tu lah.Untuk L2 paling tinggi rumah biru dapat is tempat ke 3.Budak yang suka kat bestfriend aku tulah yang dapat tempat ketiga.Huh nak tahu sape?Kau tanya lah Cik tuttuttut sendiri.Malas bebeno aku nak duk taip nama budak seekor nie..Hahaha amboi Shamine marah nampak!Awat ngan hang nie Shamine?Aku marah sebab si Aniqah nie kalau cerita ade kene nemgena dengan pakcik sorang tuh bukan nak bagitahu aku.Kata kiteorang nie kawan.Kawan apa namanyer kalau taknak bagitahu.Apa die ingat aku nie nak jeles ker?Huh takde masa aku nak jeles kan kau sebab lelaki seekor tuh.Kau cakap taksuka budak tuh tapi kau layan jer kan!Means yang kau suka lah gak kat budak tuh namanya tapi taknak mengaku.Kalau aku jadi kau memang aku langsung taknak layan ar.Yang dia ajak kau pergi badminton court hari nie pon bukan kau nak bagitahu itu pon aku desak Nabila baru dia cakap.Kau semua bende kalau dapat free kau balun jer.First of all aku TAK JELES pon dengan kau so kalau nak cakap pasal pakcik tuh takyah lah nak berahsia sangat dengan aku.Second kau kata kiteorang kawan tapi kau anggap aku kawan untuk temankan kau jalan time balik sekolah jer kan!Bila kat sekolah kau asyik layan Nabila and aku rasa macam aku nie tunggul takboleh dengar takboleh cakap .
  Wow wow.!Shamine hold down cool down.Kau taklayak nak marah Aniqah macam tuh kay.She has the right to do anything she wants to.Even if she likes 'him' that doesn't mean that you can scold her because 'he' had hurt you so many times in a long duration within 5-6 years ago.That doesn't mean that you can let your anger out on her because of that someone.Aku tahu lah aku tak cantik.Aku tahu lah aku tak tinggi.Aku tahu lah aku memang tak kuat sukan macam Aniqah.Tapi tolong lah respect aku ae.Penantian selama 5 tahun patut dihargai.Tapi tahun lepas aku yang takhargai kau kanTapi sekarang kau jumpa seseorang tapi itu bestfriend aku.Bagi aku die macam adik aku tapi bagi dia aku taktahu dia anggap aku sebagai apa.*sigh*.Aku dari cerita yang gempak gila jadi cerita entah kenangan apatah.Okay first semua orang tak a deep breathe.Breathe in breathe out.Huhu macam nak start buat senaman jer gaya aku nie.Kauorang tahu tak aku kan setiap pagi selalu buat push up a.k.a aku pon taktahu..Hikhok.!Jom lepak rumah aku.Main guitar boleh main piano boleh.Tengok tv pon boleh.Internet lagi lah boleh.Okay aku dah gila sebab #AnginMerapu aku dah sampai.Just to inform tadi aku ada rehearsal choral speaking and it was A.W.E.S.O.M.E.besttt sesangat.tapi row tengah masih takdapat cari the right intonation by means row akulah yang takdapat cari lagi tuh..hahahaha...Apalah kiteorang nie kan!Lagi beberapa hari je lagi nak PBAKL dekat PWTC.First thing aku nak buat bila sampai sana is gi booth Jemari Seni and borong buku banyak2.Aku bajet 150 ringgit untuk beli 7 novel.Aku dah shortlist kan.Lagipon list aku pendek jer tak sampapi sepuluh pon.Yang lain yang aku tak beli tuh meaning ada dekat Popular Bookstore dalam Jusco Rawang.dekat jer tu pasal aku taknak beli dekat sana sebab dekat sini pon ada.Yang takada jer aku cari kat sana.Haha teruk nyer aku nie.Dah tuh tak kan aku nak borong satu booth kot.Aku baru umur 14 tahun tak kerja pon lagi mana nak dapat duit banyak-banyak?Aku baru ada 60 ringgit aku nak mintak 100 ringgit dari ayah aku lah.Harap die bagi sebab 60 ringgit baru dapat beli 3 novel jer..Perghh tamak gila aku nie.Ahaks.Okay aku nak chiaow dulu.

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke duapuluh 20:
Dari Abu Mas’ud, Uqbah bin Amru Al-Anshari Al-Badri r.a, katanya : ” Telah bersabda Rasulullah SAW : ‘ Di antara sabda para Nabi yang terdahulu yang masih dipakai untuk orang ramai ( sehingga kini ) ialah : Jika engkau tiada malu, buatlah sesuka hati kamu. ‘
Bye,Assalamualaikum. =)
                                                                                                             SalamSayangDari, ShamineHanis <3
Sapa yang terbaca and terasa aku mintak maaf banyak-banyak.Aku bukan nak sakitkan hati kauorang tapi dah terlanjur kata badan yang binasa.Peribahasa ape nie?merepek sungguh.LoveYou <3 <3