Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


WEML

                                            
A.s.s.a.l.a.m.u.a.l.a.i.k.u.m.Hi readers. Sorry rasanya dah beberapa hari Shamine takupdate ini belog.Arghhh first of all saya benci ini blogger dashboard yang baru.Saya prefer yang lama.Dah lah yang baru punya buruk cam beruk.Eh eh beruk and monkeys segala keturunan Shamine punya okay.Back to the topic.Actually topic tak ada kena mengena pon.Sesaja letak untuk hiasan diri.KanKan!Ecehhh berlagak sumgguh mu ni Shamine.Hahaha...Sapa pergi PBAKL hari Ahad nie angkat...Bulu Kaki anda..Amacam boleh angkat ker?*Kening Doublejerk..hehe tiru aksi dari novel karya Hlovate.Suka sungguh buat camtuh tapi tak pandai pon nak buat.Nak kenyit mata kiri pon tak boleh.Opss terlepas sudah.Time PBAKL nak beli buku dari penerbit Jemari Seni and Kaki Novel.
     Antara buku yang ingin Shamine beli..eh betul ke ayat?Maklumlah orang tak pandai buat ayat untuk Bahasa Melayu kan.Macam ni lah gayanya.Oppss asyik terlepas cakap je..Shamine nak beli buku:-
Calon-calonnya..Ecewwah dah macam nominasi pemenang anugerah jer.

  1. Lukisan Untuk E-ah                             |
  2. Di Bawah Pohon Sena                         |
  3. Versus                                                 |
  4. Sehiris Bulan                                        |
  5. [tunas]                                                 |                  Jemari Seni..
  6. Si Mangkuk Tingkat                             |
  7. Senyum Sampai Langit                         |
  8. aA+bB                                                |
  9. 5 Tahun 5 Bulan                                   |
  10. Biarlah YM Berbicara              }
  11. Isteri Separuh Masa                 }                              Kaki Novel..
  Huiyyohhh.Banyaknya buku Shamine nak beli..Haha ni pon duit kumpul sendiri plus duit yang ayah Shamine bagi..Actually Shamine masih tak puas hati dengan list ni tahu tak.Kalau boleh nak add jer banyak-banyak buku tau.Duit pon banyak-banyak lah yang keluar.Geram banyak lagi buku yang nak beli tapi tak kesampaian nak beli tahu tak?Cakap pasal PBAKL jom lah joinn Shamine pergi sana.Kalau kauorang terjumpa muka ala-ala Shamine yang cute miut nie jangan lupa tegur so Shamine tahu sapa pembaca blog kesayangan ku.
    Japp nak muntah biru.Wekkk cute miut konon.Ahaks*Kaygedikskejap.WinkWink.o.O. Kauorang tertanya kenapa kalau ada (Ahaks)mesti masuk ayat #kaygedikskejap + WinkWink and o.O.Actually ayat WinkWink tuh dulu Aniqah yang pakai tapi sekarang dah terikut pulak.Tulah yang dinamakan habit adik-beradik berlainan ibu dan bapa.Hahaha..Jom kita shopping buku banyak-banyak dah taksabar nak pergi nie.Kaki ku menggatal nak jejak PWTC dah.W.e.i.r.d. kan Shamine ni.
Soooo Shamine dah ran out of ideas.So long amigos..

40 Hadis Imam Nawawi..Yang ke lapanbelas 18:
Hadis Kelapanbelas dari Abu Dzar, Jundub bin Junadah dan Abu Abdul Rahman, Muaz bin Jabal r.a, dari Rasulullah SAW, sabdanya : ” Bertaqwalah kepada Allah di mana saja engkau berada. Iringkanlah perbuatan jahat itu dengan perbuatan baik, mudah-mudahan yang baik itu akan memadam yang jahat. Dan berperangai kepada manusia dengan dengan perangai yang bagus. “
So renung-renungkan dan selamat beramal.Ecewahh

Bye,Assalamualaikum. =)
                                                                                                            SalamRindu Dari, ShamineHanis <3