Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Hello 2013


Assalamualaikm.w.b
      Kepada pembaca setia.Itupun kalau ada lah kan.Sorry to say that Shamine dah lama tak update blog.And dah kurang rajin.Orang yang tengah menaip ni rasa kekok sangat nak pakai computer sendiri sebab selalu online pakai phone.Sebab selalu online twitter jeh.
      And yeah email aku banyak gila.Tadi nasib dapat bersihkan sikit Alhamdulillah.So apa perubahan pada Shamine.Hmm not much tapi Alhamdulillah dengan bantuan kebanyakkan orang di twitter dengan post dakwah mereka,akhirnya sikit sikit aku sudah dekat kembali dengan Pencipta.
     Walau bagaimana pun aku akan belajar untuk istiqomah melaksanakan perintah Allah. *ayatmacamtirubukutekssekolahagama .Hehe :D
      Azam tahun baru Shamine adalah lebih mendekatkan diri dengan Pencipta.Kurangkan perasaan marah kepada orang.Kurangkan menengking In Shaa Allah.Dengan harapan PMR tahun ini Shamine dapat 8A's. Aamiin...Oh and Shamine nak wish good luck pada batch 96 and 98 yang akan menduduki peperiksaan besar pada tahun ini.Yeah SPM and PMR.
     Esok sekolah.Weeee tak sabarnya. but nanti mesti banyak tugasan kena buat. Tambah pengawas punya then kerja sekolah yang semestinya ada. Well sepatutnya semalam kemas bilik. Memang mengemas pun tapi masalahnya sampai sekarang tak siap siap lagi kecuali rak buku sekolah.Hahaha
      Tengoklah betapa rajinnya anak dara ni sebab tak boleh tidur semalam dengan bertemankan Aniqah dekat whatsapp and orang di twitter aku duduk mengemas bilik. Perkara yang aku tak pernah buat sebelum ni.Mengemas sorang-sorang.
      In Shaa Allah hari ni kalau sempat bilik akan bersih sebab esok dah nak sekolah and takut tak sempat. 2012 banyak memori sampai tak terkata and tak teringat.Haha minggu lepas lepak rumah Aniqah sleep over dari Jumaat sampailah hari Ahad baru baru ni.I mean Jumaat yang minggu sebelum minggu lepas. 10 hari tuh. Well dia orang semua dah macam famili to me.Walaupun rasa kekok masih ada.
    Itulah one of my sifat.Malu tak bertempat.Hahaha...Beg sekolah masih tak beli lagi.Minggu lepas tak sempat.Semalam tak jumpa. Hari ni nak cari lagi.
        Esok me and Aniqah akan stayback sekolah.First sebab adik aku,Shanim then sebab nak jumpa cikgu Azura.Oh yeah and semalam ada beli satu buku baru ni.Well actually baru to me. Tajuknya Terpesona Di Sidratul Muntaha.Tak tahu kenapa beli.Bila tengok cover buku and tajuk terus terasa macam nak baca.
        Then oh well bodek papa itupun lepas papa cakap papa nak bayar semua barang.So aku pun mintaklah.Papa pun bagi beli.Yeay thankyou papa *hugs..Haha
        Walaupun dah unofficially 15 perangai aku still kebudak budakkan.Hehe Satu je perkara yang aku tak nak cakap.Kalau dah nama tak nak cakap tak adalah nak cakap kan.....
       Itu rahsia saya dengan Allah.Biarlah hanya kami berdua yang tahu. Ya Allah kau tabahkanlah hati aku ini.Soo sekarang tak tahu nak buat apa. *vibrate*
       Sorry perut tengah berbunyi.Lapar.And rasanya tak ada benda nak makan kot.Sebab tak turun bawah lagi.Nanti lah lepas update blog ni.Agak-agak post ni panjang dia macam mana ek?
        Ni pun perenggan buat pendek pendek sebab tak ada idea tapi nak update.Oh yeah and much thank you pada uncle Z.Haha ayah Aniqah ajelah..I also got t-shirt yang sama dengan Aniqah -.-' Pastu mak Aniqah cakap keluar sama sama pakai baju sama. Hahaha sure lawak kot.
      Rasanya nak kena undurkan diri ni.Sebab perut makin lapar.

Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana aku masih lagi bernafas pada hari ini untuk perbanyakkan ibadat dan bertaubat kepadaNya. Aku bersyukur kerana Allah telah membuka pintu hatiku untuk lebih mengenaliNya.Terima kasih kepada akak-akak abang-abang dan adik yang telah membantu dalam penghijrahan saya melalui tweet dakwah mereka yang sangat membantu.Moga mereka dipanjangkan umur untuk berdakwah.Dan Aku juga In Shaa Allah akan berdakwah menyampaikan walau sepotong ayat dengan ilmu yang tidak seberapa ini.
Bye,Assalamualaikum. =)
SalamSayang dari ShamineHanis.