Old Diaries !
semanis seorang muslimah

Navigation :Touch the image ~



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum. I'm just a person searching for the true meaning of Islam..Hate me I don't care :)


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Shamine Hanis
Others:   


Memoir

Assalamualaikum and hello.
   Walaupun takdak orang nak baca I still want to post my thoughts.haha cari publicity betul.  A lot of things happened in my life. before and after. bila-bila masa sahaja. impact paling ketara ialah tahun lepas. yes 2014. awal tahun tu seronok berjimba sakan duduk dekat Taman Desa dgn kawan kawan yg dah kenal ada yg dari sek rendah ada yg dari form 1 and so on. time tu dekat kelas 4 Sejati. yes still remember it 4Sc1 we called it for short.straight A's PMR  and few of 7A's 1B and so on. life was happy that time. I was still in condition hijrah. ye still dgn usrah dkt whatsapp masih rancak. then pertengahan bulan 1 bila result kemasukkan SBP keluar so kitaorang kitaorang yg mohon ni pun check lah.Aniqah checks mine. then dia screencap tunjuk. Gelak sakan dia. sbb I was located in Jeli. time tu terus mcm what? SBP? tak sangka dapat masuk. tp Jeli, Kelantan. mana tu?!? then asked my mum dia kata dari Gerik lalu Jeli sebelum sampai KB. so buat lah research pasal JeSS time tu act mmg tak banyak langsung info. Dapat tahu sekolah tu still brand new. opened tahun 2013. so thn lepas baru tahun kedua.
    So hati pun berbelah bagi. dekat sekolah ckp dkt cikgu kelas Teacher Hazlinda.dia prepare kan everything. then I said not sure lagi at that time. Pastu tiba tiba terdetik hati taknak masuk. so yeah mcm lupakan. then 4 days before cuti chinese new year start my heart tiba tiba nak terima tawaran tu. so time tu lah nak print surat print borang itu ini. pack baju in just 4 days time. settlekan hal kat sekolah. surat berhenti semua tu. settled.tp borang still tak sbb baru hantar dkt ayh Aniqah. then CNY lah. uncle and aunty tanyalah mcm mcm pasal nk masuk asrama ni and so on.. yg best tu Ah ma and my uncle bagi duit lebih oh.sbb first time masuk asrama..ahahaha then dari Penang .yes Penang. we went Rawang back kutip borang semua tu.the next day bertolak pergi Kelantan. tp abg tak ikut sbb dah balik plkn. sampai Jeli I was like tak blh nak ckp apa. so rural. mall tak ada. cuma pekan biasa. kampung and tempat outing pelajar JeSS = petronas. kitaorg semua saja panggil Jeli Mall..ahaha serious ckp mcm mcm ada. frozen food pun ada coolblog pun ada. so kira okaylah ni. paling dekat Tanah Merah itupun 30mins to 1 hr perjalanan nak sampai.
      the next day dtg sekolah. first student form 4 yg dtg.hahaha then dekat dua jam camtu jugaklah tunggu.haha.. pendaftaran orientasa for 4 days blablabla..skip skip skip.. sebenarnya time masuk sini nak jadi PRS.. tp lambat sementara tunggu tu saje jelah submit borang pengawas.. sekali amik kau. Ustaz Syam and Ustazah Wan Radhiah panggil bersama 7 yg lain masuk bilik pengawas. cuak jugak ah. ingat kena interview ke apa. sekali kena pergi KESUMA dah. dekat mersing,johor. kitaorg pun mcm wow.haha tak sangka...aura pengawas masih terbawa bawa dari taman desa kot.haha
4 hari kat KESUMA sangat seronok. jumpa kawan SBP yg lain. tp rata rata time tu form 5. kursus utk ketua rumah and penolong ketua rumah. ada jugak form 4 tapi sikit. balik sek pukul 1 pagi. sampai sampai dorm tak tukar baju terus landing. pukul 5 lebih dah bangun nak pergi sekolah. masuk kelas berapa jam je.
     pastu sibuk dgn dini buat report asingkan borang pengawas utk interview second intake pengawas. harituh form 4 second intake masuk sek. tp tak sempat nk tengok classmates baru and budak batch baru dah kena pergi HKSBP pukul 2 ptg tu. 5 days away dekat SCIPP... jumpa few kawan dari KESUMA..expected and unexpectedly.

sehari lepas balik exam UP 1. bayangkan lah mcm mana perasaan tu. masuk sek 5 Feb. sekejap je belajar.skip skip skip
       Kem KRS SBP Kebangsaan. clash dgn HTA.. senior rumah marah kata BPKR tak buat kerja lah apa lah. diam jelah mampu. panas tu mmg lah panas. padahal PKR yg tak buat kerja. org bertungkus lumus gi beli barang settlekan siapa buat apa.kena buat apa.mcm mana. buat meeting form 4 settlekan semua benda. senang senang je ckp tak buat kerja tinggal kerja separuh jln tu mmg ah. HTA 26/4 kem KRS 23-26. what do you expect me to do lah kan. skip skip skip
    Dania balik HKSBP kebangsaan yg kebangsaan bukan zon punya dia ceritalah pasal this one guy yg duk sebelah dia dlm bus. dia kata menyemak je dia tengah dia budak tu ajak sembang. then dia cerita lah handsome lah apa semua. kitaorg dia pun fangirling lah. padahal muka pun tak pernah tengok. -___-'  then dania pakai phone duk mesej ngan budak tu. pastu tertidur.aku bls jelah ckp dania dah tidur. pastu memasing kata tahniah dia BKP aku BPKR..blablabla tanya pasal match fifa..haha paling takde kerja. nak tengok England tp perempuan warden mana bagi lainlah lelaki. mana aci gila. skip skip skip....
     COC yes.. bukan game tapi kursus coaching of coordinator. I was supposed to join tp jd photographer so bagilah kat dania. then ingat lagi first day of huru hara tak tidur cukup tak makan and so on. dania berlari dtg kat aku. "Weh weh dia ada dkt sini. " dania cakap. "siapa?" aku tanya .then dia kata " acap lah." aku pun mcm mana mana.hahaha jakun tak pernah jumpa kata kau. dia pun tunjuk lah kat budak yg baru lintas dpn mata.. aku tanya lagi mana. dania kata tu yg paling handsome dkt situ tu.aku pun mcm handsome gilaaa.ahahaha -_____- biasalah perempuan mcm ni. tp sekarang aku tak ah. Alhamdulillah.. malam tu aku cari pasai. pi mesej budak tu. kwangkwangkwang.. serious takde kerja betul aku ni.. dahlah penat seharian ada hati pulak nak kenal...hahaha...entahlah instinct aku nak kenal dia time tu.
     then berkawan as in kawan lah apa lagi. mlm hari kedua. dinner coc hahaha takleh bla...aku diri belakang dia punyalah lama. tak toleh satu inci pun... dahlah baca mesej lambat..hahaha... pastu aku diri kat tp meja manatah toleh kat meja budak tu dia angguk kat aku aku senyum angguk balik...hahaha.... time COC paling takleh bla budak SABDA, MCKK, STAR panggil aku akak..pastu mintak tangkap gambar..padanlah sbb aku photographer kalau tak jgn harap aku layan...tak ada kerja betul nampak camera je senyum buat muka pelik pelik lah..hampeh betul.
       paling takleh bla Nasya minat kat dia...haha tak cakap memang ah.. dia sempat cakap two words je sampai blh dia melting habis... Nasya ckp one picture pastu asyraf pandang and senyum..huahuahua mahu tak melting si Nasya tu oi..aku dahlah kalut tukar film polaroid. time tu pula nak habis lps tangkap satu gambar... and that guy is crazy.. ada ke patut bagi rm10 utk gambar dia? pastu kata dia belanja aku.haha -__- gambar aku confirm ah free dah film aku kan...aku panggil dia crazy sbb bagi rm10 tu. serious ah tak ada kerja.
          skip skip skip... takmau cerita banyak.ni dah habis panjang dah ni... we stopped talking.. jaga ikhtilat. aku tak kisah...sbb sepanjang aku kawan dgn dia about 2 months lebih sikit banyak dah benda aku belajar pasal life. about anger. about fefeeling touching bila kena pekena time meeting and so on. banyak advices aku dpt dari dia. about him too.. yes there's something yg mula mula buat trust aku kat dia punah. and buat aku speechless and so on... tp kitaorg try jadi kawan lagi.. build trust... aku ni kepochi ja cerita banyak gila dkt dia...aku tahu aku banyak merepek.. lagha..i know that.. sekarang baru aku sedar...kwn dia ckp dia dah banyak berubah..and true..banyak benda yg aku taktahu pasal dia sebenarnya..... friendship kitaorg taktau pi mana lah..sbb kitaorg taknak berkawan as in cara yg salah tak betul. then aku realised yg betul apa ckp dia. aku tertanya sendiri mana aku yg dulu.
          aku yg buat penghijrahan tu mana. hilangnya aku dimana...aku pun setuju lah dgn dia kalau kita berdua ditakdirkan utk berkawan dan berjumpa lagi suatu hari nanti kitaorg pasti akan berkawan dan berjumpa jugak. Inshaa Allah...
            so habis dah cerita tahun lepas.. tahun ni aku nak ubah balik.. cari Shamine yg tahun sebelum tu hilang ke mana... aku dah berazam lebih kurang lah takmau dah layan ajnabi kecuali perkara terdesak sangat cth pasal kerja pengawas yg melibatkan lelaki.. the end...
Aku sebenarnya rindu zaman tu..pergi berusrah berdakwah..mana hilang kelabuhan tudung aku. tutup aurat penuh. aku yg baik. aku yg itu mana.. aku rindu jugak nak pakai niqab balik tp first ubah diri tutup mana yg penting dulu tajdid niat balik baru boleh pakai semula.

okay done..haha panjang gila.

xoxo
Shamine.